Wycieczka do Warszawy

Wycieczka do warszawy. Zdjęcie pod Pałacem Królewskim
Warszawa- Dzień I
13-15 października udaliśmy się na 3 dniową wycieczkę do Warszawy. W wycieczce wzięli udział niemal wszyscy uczniowie naszej szkoły wraz ze swoimi nauczycielami i członkami rodziny. Wcześnie rano, bo ok 5.00 zebraliśmy się przed szkołą, by wyruszyć w kilkugodzinną podróż autokarową do naszej stolicy. Po 7h byliśmy na miejscu.
Zwiedzanie Warszawy rozpoczęliśmy od Zamku Królewskiego – dalej, wraz z przewodnikiem lokalnym, zobaczyliśmy pl. Zamkowy z Kolumną Zygmunta i Rynek Nowego Miasta. Spacerując ulicami starówki zwiedziliśmy bazylikę archikatedralną św. Jana, Rynek Starego Miasta z pomnikiem Syrenki i znajdujący się nieopodal Barbakan, czyli element murów obronnych Starego Miasta. Następnie udaliśmy się na Podwale, gdzie znajduje się Pomnik Małego Powstańca. Upamiętnia on najmłodszych uczestników Powstania Warszawskiego, którzy służyli jako łącznicy i sanitariusze. Wielu z nich walczyło z karabinem w ręku, tak jak przedstawia to postać na pomniku. Kopię pomnika można też zobaczyć w Muzeum Powstania Warszawskiego.
Następnie spacerowaliśmy traktem królewskim i reprezentacyjnymi ulicami: Krakowskim Przedmieściem i Nowym Światem. Tutaj zobaczyliśmy Pałac Prezydencki, Kościół akademicki, św. Anny, Uniwersytet Warszawski, pomnik Mikołaja Kopernika, pl. Józefa Piłsudskiego, Grób Nieznanego Żołnierza, a na koniec fontanny w Ogrodzie Saskim. Zwiedzanie centrum Warszawy zbiegło się w czasie z malowniczym, jesiennym zachodem słońca, jak możecie zobaczyć w naszej galerii zdjęć. Na tym jednak nie kończy się zwiedzanie Warszawy tego dnia, ponieważ czekają na nas jeszcze Królewskie Łazienki, czyli kompleks parkowo-pałacowy, który tworzą m.in. Pałac na Wyspie i Stara Oranżeria. Można tu podziwiać przepiękne ogrody urządzone w stylu angielskim, a pomnik Chopina wśród różanych rabat wygląda nader romantycznie. Szkoda, że nie mogliśmy zostać tutaj dłużej, gdyż zapadł zmrok a nas czekało jeszcze zameldowanie w hotelu i obiadokolacja.
Warszawa – Dzień II
Drugi dzień wycieczki to moc atrakcji i różnorodnych doznań. Na początek Centrum Nauki Kopernik, gdzie udaliśmy się zaraz po śniadaniu. To prawdziwy raj dla miłośników nauk wszelakich. Centrum mieści ponad 450 interaktywnych eksponatów, które pozwalają odwiedzającym samodzielne przeprowadzanie eksperymentów oraz odkrywanie praw nauki. CKN jest największą tego typu instytucją w Polsce oraz jedną z największych w Europie. Udaliśmy się również na godzinny seans w Planetarium Niebo Kopernika, gdzie na specjalnym sferycznym ekranie, który otacza widownie ze wszystkich stron, mogliśmy bardzo dokładnie obejrzeć nasz Układ Słoneczny i dowiedzieć się nieco więcej o jego tajemnicach. Najmłodszym dedykowany był film animowany wyjaśniający tajemnicę dnia i nocy polarnej.
Z CKN udaliśmy się do pobliskiej Biblioteki Uniwersytetu Warszawskiego. To zdecydowanie jedna z ciekawszych budowli w Polsce. Ogromne wrażenie robi połączenie betonu, zielonego szkła i bujnej roślinności porastającej fasadę biblioteki. Wewnątrz znajdują się zbiory książek z całego świata, na zewnątrz zaś ogród, prawdziwe arcydzieło architektury krajobrazu. Warto wspomnieć, że z dachu biblioteki roztacza się piękny widok na Warszawę.
Nie mniej emocji, co CKN i BUW, budził przejazd metrem ze stacji „Kopernik” do stacji „Rondo Daszyńskiego”. Aż 4 przystanki z zapartym tchem, aby wysiąść na właściwej stacji.
Muzeum Powstania Warszawskiego, to kolejny ważny punkt w planie naszej wycieczki. Muzeum nie tylko gromadzi eksponaty i dokumentuje historie powstania warszawskiego, ale też prowadzi działalność edukacyjną bardzo przydatną w dotarciu do jednego z głównych jej adresatów, jakim jest młodzież. Placówka stanowi hołd wobec tych, którzy walczyli i ginęli za Polskę, pokazując następnym pokoleniom Polaków sens tamtych wydarzeń. Wizyta w muzeum była bardzo ważną lekcją historii szczególnie dla naszych ósmoklasistów.
Na zakończenie dnia udaliśmy się pod Pałac Kultury i Nauki, aby wjechać windą na taras widokowy na XXX piętrze. Trudno powiedzieć, co było większą atrakcją, jazda windą na XXX piętro, czy panorama miasta z takiej wysokości. Głosy są podzielone.
Na zakończenie dnia wizyta w Złotych Tarasach, centrum handlowe, i powrót na nocleg do hotelu.
Warszawa – Dzień III
Dzień trzeci wycieczki, to zdecydowany faworyt, jeśli chodzi o miłośników piłki nożnej. Zaraz po śniadaniu wyruszyliśmy pod Stadion Narodowy, gdzie czekało nas zwiedzanie z przewodnikiem. Przez krótką chwilę mogliśmy poznać atmosferę największych sportowych wydarzeń i poczuć się jak prawdziwa piłkarska gwiazda. Mogliśmy zasiąść na trybunach, zobaczyć strefę zawodniczą, szatnie, ławkę rezerwowych, salę konferencyjną, w której zawodnicy i trenerzy udzielają wywiadów po meczu. Warto wspomnieć, iż stadion powstał na miejscu dawnego Stadionu Dziesięciolecia, o czym przypomina stojący nieopodal pomnik „Sztafeta”.
Ostatnią atrakcją w planie naszej wycieczki było zwiedzanie Pałacu Króla Jana III Sobieskiego w Wilanowie. Pałac niewątpliwie wzbudza zachwyt i podobnie jak sama sylwetka Jana III Sobieskiego przypomina o potędze i chwale Rzeczpospolitej. Wraz z lokalnym przewodnikiem udało nam się dowiedzieć nieco więcej o sylwetce samego króla, jego dokonaniach, umiłowaniu książek oraz romantycznej miłości do żony Marysieńki. O tej porze roku w ogrodzie pałacowym można zobaczyć instalacje Królewskiego Ogrodu Światła, czyli diody ułożone w finezyjne kształty. Nam nie udało się ich obejrzeć w pełnej okazałości, czyli po zmroku, gdyż nasz pobyt w Warszawie dobiegł końca i czas było wracać w drogę powrotną.