Szkoła Podstawowa w Łapszance Łapszanka 32

34-442 Łapsze Niżne

woj. małopolskie

 

tel.: 18 26 59 950

e-mail: lapszankasp@interia.pl

GMINA

ŁAPSZE NIŻNE

GMINA

ŁAPSZE NIŻNE

GAZETKA

SZKOLNA

Podobny obraz

Zarówno przedszkolaki, jak i ich nieco starsi koledzy z klas I-III, z pomocą wychowawców przygotowywali na zajęciach obfite w witaminy drugie śniadanko. Dzieciaki kroiły i smarowały masłem kanapki, układały na nich chudą wędlinkę, pomidory, ogórki, rzodkiewkę, które ostatecznie przybierały różne formy i minki.

Przyrządzanie śniadania dało dzieciom wiele satysfakcji, a jednocześnie uświadomiły, jak ważną rolę we właściwym funkcjonowaniu organizmu odgrywają witaminy. Samodzielnie przyrządzone śniadanko smakowała wyśmienicie, czego niezbitym dowodem była szybkość opróżniania talerzyków.

Ci zaś, którzy przynieśli do szkoły ulubione owoce, wyczarowywali z nich kolorowe, pożywne i smaczne musy i koktajle owocowe. Potem wykonali plakaty promujące zdrowe odżywianie.

Najstarsi uczniowie obejrzeli natomiast film dokumentalny pt. Super Size Me („Czy wiesz, co jesz?!”), który ukazuje m.in. szkodliwość pożywienia typu fast food.

Dzieciństwo to okres , w którym kształtują się nawyki żywieniowe u dzieci, dlatego też postanowiliśmy zachęcić naszych uczniów do spożywania warzyw i owoców. 25 stycznia 2018 r. po raz kolejny zorganizowaliśmy (z inicjatywy p. Natalii Szopińskiej) Dzień Świadomego Odżywiania. Tego dnia było przede wszystkim przesmacznie i baaardzo zdrowo.

ŚWIADOMEGO ODŻYWIANIA

W DNIU

Znalezione obrazy dla zapytania owoce clipartPodobny obrazZnalezione obrazy dla zapytania owoce clipartObjaśnienie prostokątne: Mniammm…!  Kanapeczki 
przepyszne mam!
Objaśnienie w chmurce: Gdyby tylko dali mi to wszystko zjeść...
Objaśnienie prostokątne: I jak, kolego? Spróbujesz mojego jogurtu?
Objaśnienie w chmurce: Jestem sobie mała dama - i śniadanko robię sama!
Objaśnienie w chmurce: Hmmm…, teraz już  foodów to na pewno jeść nie będę.
Podobny obrazPodobny obrazPodobny obrazPodobny obrazPodobny obrazPodobny obrazPodobny obraz

Potem strażacy zaprezentowali zawartość profesjonalnej torby medycznej, umożliwiającą udzielenie pierwszej pomocy z zachowaniem podstawowych zasad higieny. Wyjmując kolejne elementy składające się na jej wyposażenie, opisywali dokładnie ich przeznaczenie i – w miarę możliwości – demonstrowali ich użycie. Nasi strażacy wykazali się nie tylko ogromną wiedzą w tym zakresie, ale również precyzją, z jaką obchodzili się z narzędziami medycznymi.

Na zakończenie nasi niezwykli goście przeprowadzili mini-quiz sprawdzający wiedzę uczniów zdobytą podczas spotkania. Podsumowu-jąc niecodzienne spotkanie, wyrazili swoje zadowolenie z zasobu informacji posiadanych przez łapszańskie dzieci.

W ramach niespodzianki zasłużony strażak miejscowej OSP, Henryk Janeczek, zabrał najmłodszych uczniów do remizy strażackiej, by pokazać im prawdziwy wóz strażacki. Ich entuzjazm okazał się naprawdę… głośny!

Wdzięczność naszej szkolnej społeczności za przyjęcie zaroszenia i przeprowadzenie tych niezapomnianych warsztatów wyraziliśmy podziękowaniem pani Dyrektor, Małgorzaty Krzysztofiak, oraz skromnym podarkiem: mini-wozem strażackim, własnoręcznie wykonanym przez jedną z naszych utalentowanych pań, Barbarę Trzop.

Objaśnienie prostokątne: Będzie na pamiątkę.

Teraz wiemy, że możemy czuć się w Łapszance naprawdę bezpiecznie, skoro czuwają nad nami niesamowici ludzie, którzy zawsze są gotowi, by przyjść nam z fachową pomocą!

Objaśnienie prostokątne: Pokaż, co potrafisz. Myślisz, że nie będę musiał uciekać?
Objaśnienie prostokątne: A oto zawartość torby medycznej.
Objaśnienie prostokątne: W przyszłości też zostanę ratowniczką…!
Objaśnienie prostokątne: Jesteś świetna.
Objaśnienie prostokątne: Chodź, malutka! Idziemy do remizy...
Objaśnienie prostokątne: A co to takiego „remiza”?
Objaśnienie prostokątne: Teraz układamy cię na noszach...
Objaśnienie prostokątne: Co się dzieje?
Objaśnienie prostokątne: Gotowe!
Objaśnienie prostokątne: Hej! Ale ja… nie mogę ię ruszać!!!
Objaśnienie prostokątne: To super. Przecież o to chodziło.
Objaśnienie prostokątne: Rany! „Fantom” nam zwiał…!
Objaśnienie prostokątne: ...a to nie tak miało być?!
Objaśnienie prostokątne: Powiem ci w tajemnicy, że radzisz sobie całkiem nieźle...
Objaśnienie prostokątne: Serio?!
Dzięki…, miły jesteś.
Objaśnienie prostokątne: Nic się nie bój, chłopie! Ja tylko sprawdzam, czy oddychasz...

Dnia 26 października br. spotkaliśmy się ze strażakami z miejscowej Ochotniczej Straży Pożarnej. Byli wśród nich: zasłużony strażak – p. Henryk Janeczek oraz trzej absolwenci naszej szkoły (z lat 2010 i 2011) – Daniel Jendrusiak, Michał Jędrusiak i Dawid Dudas.

Znalezione obrazy dla zapytania straż pożarna clipart

Gwóźdź programu stanowił pokaz udzielania pierwszej pomocy poszkodowanym w wypadkach. Nasi młodzi strażacy, korzystając z pomocy jednego z najodważniejszych uczniów – Szymona, zademonstrowali spragnionym wrażeń widzom, w jaki sposób należy postępować w przypadku osoby nieprzytomnej. W tym celu wybrali, spośród zebranych na sali dzieci, Mariusza, który poprawnie zdiagnozował brak zagrożeń zewnętrznych, po czym niezwłocznie sprawdził funkcje życiowe poszkodowanego. Następnie Ola ułożyła go w pozycji bezpiecznej. Uczniowie wykazali się podczas udzielania tej pomocy sporymi – jak na swój wiek – wiedzą i umiejętnościami. Potem nasz dzielny strażak, Daniel, zademonstrował, jak należy poprawnie przeprowadzić masaż serca i dokładnie poinstruował o sposobie prowadzenia sztucznego oddychania. Na szczęście nie próbował tego robić na naszym żywym modelu… - cóż by to było, gdyby podczas takiego postępowania (skąd inąd ratującego życie) jego poszkodowany nagle oprzytomniał i zwiał gdzie pieprz rośnie?! Dobrze, że Daniel nie zaryzykował, mógł bowiem przejść do kolejnej części pokazu. I tak Szymon został w bezpieczny sposób przeniesiony na nosze i (skutecznie!) unieruchomiony, aby w czasie transportu nie uległ dodatkowemu urazowi.

Na wstępie nasi niecodzienni goście opowiedzieli nam o trudach swojej pracy, która wynika z chęci niesienia pomocy potrzebującym w sytuacji zagrożenia wywołanego nie tylko przez żywioły (jak ogień czy woda), ale też niejednokrotnie z ludzkiej nieuwagi, a nawet bezmyślności (jak wypadki samochodowe). Potem pan Henryk przeprowadził krótkie szkolenie przeciwpożarowe, które łapszańscy uczniowie – mali i duzi – uzupełniali własną wiedzą.

Znalezione obrazy dla zapytania straż pożarna pożarObjaśnienie prostokątne: No, i jak, „fantomie”? Jesteś gotowy?
Objaśnienie w chmurce: O, kurczę! Chyba trochę mam stracha… Dobrze, że tego nie widać. Ufff!

W naszej szkole, jak co roku,

miał miejsce bal karnawałowy.

Tym razem odbył się

dnia 1 lutego.

 

W godzinach wczesno popołudniowych na balu bawiły się maluchy, popołudniu - uczniowie klas IV-VI. Jedną z atrakcji tegorocznej imprezy było malowanie  twarzy przez p. Katarzynę Bańkosz

i Barbarę Trzop , które przez cały czas oblegane

były przez maluchy.

Jak wiadomo, karnawał nieodzownie wiąże się z maskaradą, toteż wszystkich przybyłych obowiązywał odpowiedni strój. Na „sali balowej” pojawiły się więc prawdziwe księżniczki, którym towarzyszyły wróżki i rusałki. Pojawili się też: Indianie, gospodynie domowe, kucharze, klowni,  piraci, bliźniaczki itd. Swą obecnością szkołę zaszczycili także obrońcy prawa -  Batman, Spidermen oraz... przedstawiciele policji i agent federalny.  Na bal przybył nawet Święty Mikołaj. A swoją drogą, ciekawe, gdzie zgubił anioły

i schował  worek z prezentami?!

Pieczę nad bawiącymi się dzieciakami sprawowało grono pedagogiczne. Pośród znamienitych nauczycieli naszej szkoły znaleźli się nawet tacy, którzy próbowali swoich sił… na parkiecie  (ojej! - całe szczęście  nie trwało to długo).

Wszyscy bawili się wspaniale! A kiedy ogłoszono przerwę, wszystkie dzieciaki udały się na mały poczęstunek przygotowany przez panie z Komitetu Rodzicielskiego.

Imprezę uwieńczył konkurs na najciekawszy kostium karnawałowy,

w którym  zwyciężyli:

BABCIA „na obcasach” (Kacper Janeczek), piękna GÓRLAKA (Anna Cipta) oraz AGENT FEDERALNY (Krzysztof Gelata).

Serdecznie gratulujemy im

ciekawych pomysłów.

KONTAKT

Objaśnienie prostokątne: Ta Dorotka, ta malusia, tańcowała dokolusia...
Objaśnienie w chmurce: Gdzież podział się ten mój książę...?
Objaśnienie prostokątne: Czy ktoś widział moją mamę?
Objaśnienie w chmurce: Ha! I tak mu ucieknę!!!
Objaśnienie prostokątne: Ślimak, ślimak - pokaż rogi...
Objaśnienie prostokątne: Proszę zrobić 
mnie na bóstwo.
Objaśnienie prostokątne: Moja mała
Masza...
Objaśnienie prostokątne: Bądź moją muzą...
Objaśnienie prostokątne: Jestem kucharz na sto dwa! Która rękę mi swą da?
Objaśnienie w chmurce: Jestem Agent 07.
Dzisiaj jestem… nurem jeden!
Objaśnienie prostokątne: Zabawa była przednia!...
Podobny obraz

SZKOŁA PODSTAWOWA W ŁAPSZANCE